The importance of Critical Thinking in the training of graphic design students
DOI:
https://doi.org/10.32870/zcr.v6i11.130Keywords:
Critical thinking, graphic thinking, self-regulationAbstract
We have heard about the importance of developing aspects such as creativity in the graphic design professional, moving to a second term logical-mathematical thinking, especially with regard to reasoned thinking where the student can elucidate from different points of view. In this writing, critical thinking within that logical reasoning is analyzed as an aspect of utmost importance in the student's school trajectory, so that related topics can be incorporated for the student's development, with an open mindset so that the teacher of the design encourages this type of reasoning in your daily activities. For the preparation of this work, a non-experimental, descriptive investigation was carried out. Data are presented on the results obtained in recent years from the EGEL and EXDIAL exams that students take within the graphic design program of the University of Sonora, which are presented under the descriptive statistical data analysis method. As part of the analysis, it is pointed out the importance for graphic thinking to develop critical thinking in parallel in order to stimulate internal questioning within the creative process in design proposals.Downloads
Published
Versions
- 2022-10-21 (3)
- 2022-04-05 (2)
- 2022-04-01 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Universidad de Guadalajara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
De acuerdo a la oficina de abogacía de la Universidad de Guadalajara que rige los asuntos de derechos de autor en conjunto con el comité editorial de la revista se aceptan los términos siguientes:
- El derecho para incluir EL ARTÍCULO en LA REVISTA denominada Zincografía en adelante LA REVISTA.
- Respetar en todo momento el derecho moral que corresponde al autor/coautor de EL ARTÍCULO.
- El derecho para que grabe EL ARTÍCULO en los formatos PDF, XML, HTML, AUDIO y/o E-BOOK y realice la comunicación y/o transmisión pública del mismo, ya sea de manera total o parcial.
- El derecho para distribuir EL ARTÍCULO de forma gratuita.
- El derecho para subir EL ARTÍCULO a la página de internet zincografia.cuaad.udg.mx.
- El derecho para que cualquier usuario que ingrese a la página señalada en el párrafo precedente descargue, almacene e imprima EL ARTÍCULO.
- El derecho de explotación no comercial de EL ARTÍCULO ya sea de manera total o parcial que se derive de la publicación en el sitio web y redes sociales.
- El autor podrá hacer difusión de su artículo haciendo referencia al doi o url del mismo y publicar el artículo completo en cualquier repositorio, ya sea personal, comercial o de la(s) institución(es) donde trabaja.
- El derecho a la reproducción y distribución de forma exclusiva en idioma español e inglés.
Los autores deberán firmar la carta de licenciamiento de uso que contempla los aspectos mencionados de derechos de autor y la responsabilidad que adquiere al publicar su artículo en Zincografía.