Multidisciplinariedad en el entorno universitario: Caminar en la innovación educativa
DOI:
https://doi.org/10.32870/zcr.v6i12.132Keywords:
EspañolAbstract
The relevant aspects within the educational models in the university environment is multidisciplinarity, this aspect provides an enriching experience to the student, facilitating the development of their skills and providing real situations that will help them make decisions in their working life. This study aims to expose the importance and the challenge that a multidisciplinary experience can generate within university careers, giving way to educational innovation, supported by the Design Thinking Quick model (Lomas, 2021), it is possible to overcome the different problems that may arise in an educational environment where structural factors such as educational programs that do not contemplate real experiences and infrastructures as basic as distances, schedules and availability of teachers and students, provoke a complex process within multidisciplinary experiences. The purpose of this analysis is to share the problems and solutions through the findings found within two disciplines of design. Despite the work done, this article wants to show the effort and improvement that must always be considered and this article is a starting point to continue with the intentions of real and multidisciplinary projects in vocational training.Downloads
Published
Versions
- 2023-07-26 (2)
- 2022-10-01 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Universidad de Guadalajara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
De acuerdo a la oficina de abogacía de la Universidad de Guadalajara que rige los asuntos de derechos de autor en conjunto con el comité editorial de la revista se aceptan los términos siguientes:
- El derecho para incluir EL ARTÍCULO en LA REVISTA denominada Zincografía en adelante LA REVISTA.
- Respetar en todo momento el derecho moral que corresponde al autor/coautor de EL ARTÍCULO.
- El derecho para que grabe EL ARTÍCULO en los formatos PDF, XML, HTML, AUDIO y/o E-BOOK y realice la comunicación y/o transmisión pública del mismo, ya sea de manera total o parcial.
- El derecho para distribuir EL ARTÍCULO de forma gratuita.
- El derecho para subir EL ARTÍCULO a la página de internet zincografia.cuaad.udg.mx.
- El derecho para que cualquier usuario que ingrese a la página señalada en el párrafo precedente descargue, almacene e imprima EL ARTÍCULO.
- El derecho de explotación no comercial de EL ARTÍCULO ya sea de manera total o parcial que se derive de la publicación en el sitio web y redes sociales.
- El autor podrá hacer difusión de su artículo haciendo referencia al doi o url del mismo y publicar el artículo completo en cualquier repositorio, ya sea personal, comercial o de la(s) institución(es) donde trabaja.
- El derecho a la reproducción y distribución de forma exclusiva en idioma español e inglés.
Los autores deberán firmar la carta de licenciamiento de uso que contempla los aspectos mencionados de derechos de autor y la responsabilidad que adquiere al publicar su artículo en Zincografía.