Importance of the visual image in the prevention of covid-19
DOI:
https://doi.org/10.32870/zcr.v6i12.138Keywords:
digital, icon, ilustration, infographic, usernameAbstract
The objective of the research is to establish the importance of the visual image in the prevention of covid-19 through a bibliographic review with a qualitative approach. The results show that the printed or digital visual image constitutes an efficient and ideal communication tool to transmit all kinds of essential information, especially in times of crisis such as covid-19, so that an image captures the attention of a person it is necessary that it reflects the "empathic imagination" that is, that the target audience connects in a way that is close to the message to be expressed. It was also found that when the visual image is part of an infographic, its communicative potential increases, since infographics are a resource that simplifies information using only the necessary elements for effective communication, even on health issues. In conclusion, the interrelation of the visual image with the text in the infographic improves the communication process. The infographic based on the use of the image shows its communicative potential either in print or digital.Downloads
Published
Versions
- 2023-07-26 (2)
- 2022-10-01 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Universidad de Guadalajara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
De acuerdo a la oficina de abogacía de la Universidad de Guadalajara que rige los asuntos de derechos de autor en conjunto con el comité editorial de la revista se aceptan los términos siguientes:
- El derecho para incluir EL ARTÍCULO en LA REVISTA denominada Zincografía en adelante LA REVISTA.
- Respetar en todo momento el derecho moral que corresponde al autor/coautor de EL ARTÍCULO.
- El derecho para que grabe EL ARTÍCULO en los formatos PDF, XML, HTML, AUDIO y/o E-BOOK y realice la comunicación y/o transmisión pública del mismo, ya sea de manera total o parcial.
- El derecho para distribuir EL ARTÍCULO de forma gratuita.
- El derecho para subir EL ARTÍCULO a la página de internet zincografia.cuaad.udg.mx.
- El derecho para que cualquier usuario que ingrese a la página señalada en el párrafo precedente descargue, almacene e imprima EL ARTÍCULO.
- El derecho de explotación no comercial de EL ARTÍCULO ya sea de manera total o parcial que se derive de la publicación en el sitio web y redes sociales.
- El autor podrá hacer difusión de su artículo haciendo referencia al doi o url del mismo y publicar el artículo completo en cualquier repositorio, ya sea personal, comercial o de la(s) institución(es) donde trabaja.
- El derecho a la reproducción y distribución de forma exclusiva en idioma español e inglés.
Los autores deberán firmar la carta de licenciamiento de uso que contempla los aspectos mencionados de derechos de autor y la responsabilidad que adquiere al publicar su artículo en Zincografía.