Corporate identity analysis of gastronomic SMEs, Sangolqui, Ecuador
DOI:
https://doi.org/10.32870/zcr.v8i15.205Keywords:
Corporate image, Brand, Pymes, SangolquiAbstract
The present investigation was carried out in the Rumiñahui canton, Selva Alegre neighborhood. In which 26 Pymes from Francisco Guarderas Avenue are analyzed through zoning using the observation method in order to establish the size of the population or universe. Subsequently, indicators proposed by the researchers were used with aspects such as: naming, slogan, clothing, stationery, labeling, social networks, to determine the sample size. Consecutively, an analysis of seven Pymes that correspond to the sample was carried out, to determine the trends in terms of: typology, typography, naming, color and shape. In turn, basic aspects of brand construction are suggested in order to demonstrate that a pregnant, easy to identify, adaptable and harmonious corporate identity can be developed to be used in different graphic supports. The results indicate that Pymes do not use the elements of the corporate image because they do not have a philosophy, visual identity and online reputation. Likewise, they have not built the brand of their businesses with basic brand construction parameters, doing it empirically, this due to the lack of knowledge, training and budget on the part of their owners.Downloads
Published
Versions
- 2024-01-03 (2)
- 2023-12-13 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Universidad de Guadalajara
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
De acuerdo a la oficina de abogacía de la Universidad de Guadalajara que rige los asuntos de derechos de autor en conjunto con el comité editorial de la revista se aceptan los términos siguientes:
- El derecho para incluir EL ARTÍCULO en LA REVISTA denominada Zincografía en adelante LA REVISTA.
- Respetar en todo momento el derecho moral que corresponde al autor/coautor de EL ARTÍCULO.
- El derecho para que grabe EL ARTÍCULO en los formatos PDF, XML, HTML, AUDIO y/o E-BOOK y realice la comunicación y/o transmisión pública del mismo, ya sea de manera total o parcial.
- El derecho para distribuir EL ARTÍCULO de forma gratuita.
- El derecho para subir EL ARTÍCULO a la página de internet zincografia.cuaad.udg.mx.
- El derecho para que cualquier usuario que ingrese a la página señalada en el párrafo precedente descargue, almacene e imprima EL ARTÍCULO.
- El derecho de explotación no comercial de EL ARTÍCULO ya sea de manera total o parcial que se derive de la publicación en el sitio web y redes sociales.
- El autor podrá hacer difusión de su artículo haciendo referencia al doi o url del mismo y publicar el artículo completo en cualquier repositorio, ya sea personal, comercial o de la(s) institución(es) donde trabaja.
- El derecho a la reproducción y distribución de forma exclusiva en idioma español e inglés.
Los autores deberán firmar la carta de licenciamiento de uso que contempla los aspectos mencionados de derechos de autor y la responsabilidad que adquiere al publicar su artículo en Zincografía.